راهنمای خرید بهترین دستگاه ضدعفونی کننده دست

به این نکات دقت کنید

شکل جدید زندگی و عادت‌های ناشی از کرونا، باعث شده تا وسایل جدیدی وارد زندگی‌مان شود؛ وسایلی مثل دستگاه ضدعفونی کننده دست. دستگاهی که دیگر مردم عادت کرده‌اند و انتظار دارند یکی از آنها را در فضاهای عمومی و اداری ببینند. به همین دلیل است که خیلی از صاحبان این نوع مکان‌ها مثل مراکز خرید، رستوران‌ها، هتل‌ها، آموزشگاه‌ها و… به فکر خرید بهترین دستگاه ضدعفونی کننده دست افتاده‌اند.

بهترین دستگاه ضدعفونی کننده دست مناسب

مهم ترین نکات در خرید دستگاه ضدعفونی کننده دست

بعد از شیوع کرونا و ضرورت استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده دست در فضاهای عمومی، شرکت‌های زیادی شروع به ساخت این دستگاه‌ها کرده‌اند. امروز انواع دستگاه ضدعفونی کننده دست را می‌بینیم که از لحاظ نحوه عملکرد، نوع ماده ضدعفونی کننده، طراحی ظاهری و… با هم فرق دارند. در ادامه، ویژگی های بهترین دستگاه ضدعفونی کننده دست را می‌خوانید.

بدون تماس دست

شاید این مهم‌ترین نکته در خرید بهترین دستگاه ضدعفونی کننده دست برای فضاهای عمومی باشد. استفاده از ضدعفونی کننده‌هایی که نیاز به تماس دست برای اسپری کردن ماده ضدعفونی کننده دارند، انتخاب خوبی برای فضاهای عمومی نیست؛ زیرا باعث انتقال ویروس و انواع آلودگی می‌شود. پس یک دستگاه ضدعفونی کننده دست اتوماتیک را انتخاب کنید. این نوع دستگاه‌ها دارای سنسور مادون قرمز هستند و نیازی به تماس دست ندارند.

مردم انتظار ندارند که در رستوران‌های شیک، هتل‌های بزرگ، آموزشگاه‌های شناخته شده و شرکت‌های تجاری معروف، یک ضدعفونی کننده دست ساده و پمپی، شبیه آنچه در خانه‌ها استفاده می‌شود، را ببینند.

باکیفیت، با دوام

دستگاه‌های ضدعفونی کننده دائما در حال استفاده هستند و مهم است که از لحاظ کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشند. این کیفیت و دوام را از دو جنبه می‌توان بررسی کرد:

  • جنس بدنه دستگاه ضدعفونی کننده؛ دستگاه‌هایی که در ساخت آنها از فلز باکیفیت استفاده شده نسبت به انواع پلاستیکی، دوام بالاتری دارند.
  • موتور دستگاه ضدعفونی کننده؛ موتور دستگاه باید تست‌های مربوط به تعداد پاشش را رد کرده و استانداردهای کیفی را داشته باشد.

در خرید دستگاه ضدعفونی کننده مطمئن شوید که بدنه دستگاه در برابر خوردگی و خط و خش مقاوم است

کار با برق و باتری

شاید این موضوع در نگاه اول جزو نکات مهم در خرید دستگاه ضدعفونی کننده دست به نظر نرسد. اما زمانی که بخواهید دستگاه را در محل مورد نظرتان قرار دهید متوجه اهمیت این موضوع خواهید شد. دستگاهی که فقط با اتصال مستقیم به جریان برق کار می‌کند، ممکن است برای هر فضای عمومی مناسب نباشد. مشکلاتی مثل نبودن پریز برق در محل مناسب، گیر کردن پای افراد به سیم برق و…

پس بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که هم قابلیت کار با جریان مستقیم برق و هم امکان استفاده از باتری را داشته باشد تا بتوانید آن را در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید. از باتری‌های باکیفیت و قدرتمند در دستگاه ضدعفونی کننده استفاده کنید تا دستگاه بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

دستگاه ضدعفونی کننده دست مناسب برای مراکز خرید

جذاب، مینیمال و رنگی

امروز بیشتر از هر زمان دیگری، ظاهر وسایل و محصولات در قضاوت ذهنی آدم‌ها تاثیر می‌گذارد. قطعا دوست ندارید که یک دستگاه ضدعفونی کننده معمولی، وسطِ رستوران شیک شما توی ذوق بزند. یا اینکه چهره محیط کاری مدرن و شکیل شرکت شما را خراب کند! پس هر اندازه که به کیفیت دستگاه ضدعفونی کننده دست اهمیت می‌دهید، به همان اندازه و حتی بیشتر به طراحی ظاهری و رنگ دستگاه نیز توجه کنید.

وجود یک دستگاه ضدعفونی کننده جذاب و رنگی در دکوراسیون شیک یک فروشگاه، دفتر کاری، کافه و… علاوه بر جذابیت ظاهری فضا، احتمال توجه افراد به دستگاه و استفاده از آن را بیشتر خواهد کرد. همچنین، یک دستگاه با طراحی مینیمال گزینه خوبی است، چون امکان هماهنگی با هر نوع دکوراسیون و فضایی را دارد.

دستگاه ضدعفونی کننده دست مناسب برای رستوران ها

استفاده راحت و ساده

هرچه کابری دستگاه ضدعفونی کننده راحت‌تر باشد، تمایل آدم‌ها برای استفاده از آن بیشتر خواهد شد. هر چند که این دستگاه‌ها به صورت اتوماتیک عمل می‌کنند اما بهتر است نوعی از آنها را انتخاب کنید که استفاده از آن راحت، بی دردسر و بدون نیاز به آموزش خاصی باشد.

امکان نصب در حالت‌های مختلف

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که محل قرارگیری دستگاه ضدعفونی کننده دست، تاثیر قابل توجهی در میزان استفاده از آن دارد. هر چه که جای دستگاه در دسترس‌تر و قابل مشاهده‌تر باشد، احتمال استفاده از آن بیشتر خواهد شد. اما خیلی از انواع دستگاه‌های ضد عفونی کننده، امکان قرارگیری در نقطه دلخواه را ندارند.

بنابراین بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که امکان نصب در حالت‌های مختلف را داشته باشد تا بتوانید آن را در بهترین جای ممکن مثل ورودی‌ها قرار دهید.

  • روی پایه استاده؛ امکان قرار گیری دستگاه در هر نقطه‌ای از فضا را دارد
  • حالت رومیزی؛ امکان قرارگیری دستگاه روی سطوح مختلف را می‌دهد
  • حالت دیواری؛ امکان نصب دستگاه روی دیوارهای مختلف یک فضا را دارد
دستگاه ضدعفونی کننده دست مناسب برای محل کار

بدون محدودیت در مایع ضدعفونی کننده

در برخی دستگاه‌های ضدعفونی کننده صرفا یک نوع خاص از ماده ضدعفونی قابل استفاده است که معمولا آن هم توسط همان شرکت سازنده ارائه می‌شود. با توجه به موارد مختلف از جمله کیفیت مایع ضدعفونی کننده، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که انواع مایع ضدعفونی کننده در آن قابل استفاده باشد.

صرفه جویی در مصرف مایع ضدعفونی

میزان پاشش یکی از مهم‌ترین نکات خرید دستگاه ضدعفونی کننده دست است. معمولا دستگاه‌هایی که در آنها از مایع ضدعفونی کننده استفاده می‌شود، در طول روز مقدار قابل توجهی از مایع را هدر می‌دهند زیرا مقدار پاشش آنها قابلیت تنظیم را ندارد.

برای صرفه جویی و کنترل میزان مصرف مایع ضدعفونی کننده، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که میزان پاشش آن از قبل و به صورت هوشمند و دقیق تعیین شده باشد و یا اینکه دارای امکان تنظیم مقدار پاشش باشد.

دستگاه ضدعفونی کننده دست مناسب هتل ها

ظرفیت مناسب مخزن

ظرفیت مخزن دستگاه ضدعفونی کننده دست از دیگر نکات خرید این دستگاه است. در مکان‌هایی مثل رستوران‌ها و هتل‌ها، بهتر است از دستگاهی استفاده شود که مخزن آن حداقل ظرفیت یک لیتر را داشته باشد تا مجبور نباشید که در فواصل زمانی کوتاه، مایع ضدعفونی کننده را شارژ کنید.

فکر کنید در طول روز 1000 نفر مراجعه کننده داشته باشید؛ در این صورت برای دستگاهی با ظرفیت مخزن 100 میلی لیتر و مصرف یک میلی لیتر در هر بار پاشش، باید 10 بار مخزن را پر کنید! در صورتی که در همین شرایط، یک دستگاه با مخزن یک لیتری می‌تواند یک روز کامل را بدون نیاز به پر کردن بگذراند.

پاشش ریزدانه و پودری

کیفیت و نحوه پاشش مایع ضدعفونی کننده، نکته دیگریست که باید به آن توجه کنید. این مورد از طرفی روی مصرف بهینه مایع ضدعفونی تاثیر دارد و از طرف دیگر، روی تجربه استفاده از دستگاه موثر است. دستگاه‌هایی که مایع ضدعفونی کننده را به صورت ریزدانه و پودری اسپری می‌کنند، احساس بهتری را به شخص استفاده کننده می‌دهند.

دوست دار محیط زیست

طبیعی است که بین دو محصول با عملکرد مشابه، آنی را انتخاب کنیم که تاثیرات زیست محیطی کمتری داشته باشد. یک دستگاه ضدعفونی کننده دوست دار محیط زیست باید این دو مورد را داشته باشد:

  • از مواد قابل بازیافت ساخته شده باشد
  • موتور آن استانداردهای حفاظت از محیط زیست را کسب کرده باشد

و در پایان

توجه به راهنمای خرید بهترین دستگاه ضدعفونی کننده دست و انتخاب بهترین دستگاه با توجه به نیاز می‌تواند ضمن حفظ سلامتی افراد، پرستیژ فضا را هم بالاتر ببرد. شاید حتی وجود یک دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند و زیبا بتواند باعث تمایز یک فضا از فضاهای مشابه شود.

اجازه بدهیم دست‌ها به ساختن بهترین روایت‌ها ادامه دهند.
دستگاه ضدعفونی کننده دست
گاردنیا در فضاهای مختلف می‌نشیند، روی میز کوچکی در کنار گلدان‌ها، روی دیوار نزدیک ورودی و خروجی اتاق، یا حتی بر روی پایه در جایی که دیوار و میزی در دسترس نیست.
خرید و جزئیات بیشتر

مهدی میکائیلی هستم یا به قول دوستان نزدیکم میکا! به خودم میگم مهندس محتوا... همیشه از چیدن چیزها کنار هم لذت میبردم؛ حالا می‌خواست چیدن قطعه‌های پازل کنار هم باشه، یا چیدن ترکیب یونایتد تو بازی فیفا یا چیدن نت‌های موسیقی کنار همدیگه. اتفاقا رشته دانشگاهیم کاملا به این علاقه ربط داشت. مهندسی شهرسازی؛ علم چیدن اجزای مختلف شهر کنار همدیگه. تو یه چیز دیگه هم خوب بودم؛ نوشتن. فکر کردم بد نیست این دو تا رو به هم پیوند بزنم. همین کارو کردم شد هنر چیدن کلمات کنار هم، به میزان کافی دانش بازاریابی محتوایی هم بهش اضافه کردم، شد هنر درست چیدن کلمات کنار هم. این شد که الان مدتهاست به جای شهر و ساختموناش، دارم زمینه و محتوا رو مهندسی میکنم.

All author posts
Write a comment

SCROLL UP