هود و اجاق گاز رنگی؛ انتخاب متفاوت در آشپزخانه شما

ما به وسیله رنگ‌ها به جهان نگاه می‌کنیم و آشپزخانه یکی از مکان‌هایی است که رنگ‌ها بیش از هر مکان دیگری در آن خودنمایی می‌کنند. با این حال، معمولا توجهی به تاثیر روانی رنگ‌ها روی حس و حال و افکارمان نداریم. بیشتر اوقات ذهنمان را محدود می‌کنیم و اجازه می‌دهیم پای همان رنگ‌های همیشگی به آشپزخانه‌هایمان باز شود. مثلا شاید هیچ وقت به این فکر نکرده‌ایم که می‌توانیم هود و اجاق گاز رنگی در آشپزخانه داشته باشیم.

رنگ‌ها کجای خانه و زندگی‌مان هستند؟

یک نگاه به وسایل خانه‌تان بکنید. چندتا از آن‌ها رنگی هستند؟ منظورمان رنگ‌های سرد و گرم مثل سبز، زرد، قرمز، آبی و… است. چرا اکثرمان کم‌تر از لوازم خانگی رنگی استفاده می‌کنیم، وقتی این مهم‌ترین ویژگی برای داشتن یک خانه شاد است؟

استفاده از هود و اجاق گاز رنگی حال و هوای آشپزخانه شما به کلی تغییر می دهد

ترس از انتخابِ رنگ‌های متفاوت باعث می‌شود تبدیل به آدم‌هایی شویم که مثل هم فکر می‌کنیم و همه چیزمان شبیه یکدیگر است. یکی از مهم‌ترین علت‌های ترس ما از لوازم خانگی رنگارنگ از جمله هود و گاز رنگی، این است که قواعد ست کردن را نمی‌دانیم. علت دیگری که باعث می‌شود خودمان را از دنیای بزرگ و پر هیجان رنگ‌ها محروم کنیم، ترس از جمله کسالت آورِ «مردم چی میگن؟!» است. اما این ما هستیم که باید از رنگ و لعاب خانه‌مان لذت ببریم. حتی می‌توانیم با جسارتمان به منبعی از ایده‌‌های خاص، جذاب و ناب برای دیگران هم تبدیل شویم.

امروزه حتی خیلی از تولید کنندگان لوازم خانگی محصولاتی رنگی متفاوت از گذشته تولید می‌کنند. پس بهتر است ما هم از غافله عقب نمانیم و رنگ‌ها را وارد جریان زندگیمان کنیم.

چرا هود و اجاق گاز رنگی؟

این روزها لوازم خانگی رنگی به یک ترند تبدیل شده‌اند که پای آن حتی به هود و اجاق گاز هم باز شده است. اما این ترند شدن اتفاقی نیست. دلایل زیادی برای داشتن یک هود و گاز رنگی وجود دارد که در ادامه با هم می‌خوانیم.

نیاز انسان به رنگ

ما انسان‌ها برای زندگی به رنگ نیاز داریم و به اندازه آب و آتش برایمان ضروری است. رنگ‌ها شخصیت ما را فعال، منفعل و یا خنثی می‌کنند. فرقی نمی‌کند که رنگ تکه‌ای از لباسی که پوشیده‌ایم باشد یا رنگ اجاق گاز و هودآشپزخانه‌مان. رنگ هر جا که باشد و به درستی به کار گرفته شود، سرحالمان می‌کند.

امکان ست کردن هود و اجاق گاز رنگی

اگر از پایبندی به سبک‌های همیشگی و تکراری برای دکوراسیون خسته شده‌اید و می‌خواهید خاص‌‌ترین تجربه را در آشپزخانه‌تان داشته باشید، به هود رنگی و اجاق گاز رنگی فکر کنید. بر اساس چرخه رنگ، اجاق گاز و هود رنگی را می‌توان به راحتی با وسایل دیگر آشپزخانه ست کرد و ترکیب‌های متنوع و جذابی را به وجود آورد.

امکان ست کردن هود و اجاق گاز رنگی

خنثی بودن سفید و سیاه

شاید استفاده از رنگ‌های خنثی مثل سیاه و سفید راحت‌ترین راه برای ایجاد هماهنگی در دکوراسیون باشد، اما ایده خوبی برای آشپزخانه‌ای جسورانه نیست. چرا که خیلی‌ها از این سبک راحت و بی دردسر پیروی می‌کنند و قطعا هیچ یک از ما نمی‌خواهیم مثل خیلی‌ها باشیم. استفاده مفرط از رنگ سفید حس خالی بودن فضا و سرما را منتقل می‌کند. وجود بیش از اندازه رنگ سیاه در دکور هم باعث افسردگی می‌شود. اگر آشپزخانه‌ای دارید که این دو رنگ در آن غالب هستند تنها به فکر هود رنگی و اجاق گاز رنگی باشید و تغییری بزرگ را ببینید.

تاثیر بر اتمسفر آشپزخانه

هود و اجاق گاز رنگی این قابلیت را دارند که آشپزخانه را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر نشان دهند، میزان نورش را تنظیم کنند، شکل آن را تغییر دهند،  اتمسفرش را عوض کنند و در نهایت روی انرژی و حس و حالی که از آشپزخانه‌تان می‌گیرید اثر بگذارند.

نمایش سبک و استایل شخصی

رنگی که برای هود و اجاق گاز در نظر می‌گیریم نشان دهنده شخصیت ماست. همین شخصی سازی دکوراسیون است که خانه‌ را جذاب‌تر می‌کند. کافی است کمی اعتماد به نفستان را بالا ببرید و با به کار بردن اجاق گاز و هودی با رنگ مورد علاقه‌تان، تقلید از سبک آشپزخانه دوست و آشنا را فراموش کنید. تازه اگر امکان تغییر رنگ هود و اجاق گاز را داشته باشید که دیگر فوق العاده خواهد بود.

نمایش سبک و استایل شخصی

در پایان

درست است که رنگ‌ها می‌توانند زیبایی و زنده بودن را به فضا بدهند اما هر وسیله رنگی لزوما زیبا نیست! اگر یک رنگ زیبا روی یک جنس بی‌کیفیت بنشیند، زیبایی چندانی نخواهد داشت و شاید حتی بدترکیب به نظر برسد. مثل یک صندلی پلاستیکی قرمز رنگ که حس ناخوشایند پلاستیکی بودن آن بر رنگ زیبایش می‌چربد! لوازم خانگی رنگی از جمله هود و گاز رنگی وقتی زیبا خواهند بود که جنس باکیفیتی هم داشته باشند. یک وسیله رنگی که حس لوکس بودن بدهد…

گاردنیا «روایتی غیرمعمول» از «لوازم خانگی همیشگی» است. روایت‌ وسایلی که هر روز می‌بینیم، لمس‌شان می‌کنیم، وسایلی که می‌توانند بهانه‌ای برای تجربه‌های لذت‌بخش‌تر باشند. روایت بیدارکردن خواسته‌‌ها، نیازها و جسارت‌های درونی است که گرد و غباری از معمول‌ها گرفته‌اند. گاردنیا تولیدکننده «لوازم خانگی» نیست، بلکه ارائه کننده وسایلی برای تجربه لذت بخش در زندگی است. گاردنیا برندی بین‌المللی است که لوازم خانگی را وسایلی برای زندگی می‌بیند.

All author posts
Write a comment

SCROLL UP