زندگی رنگی را شروع کنیم؛

دوست دارید آشپزخانه تان چه رنگی باشد؟

رنگ‌های سفید، سیاه و نقره ای در طراحی داخلی مدرن به دلیل کوچک شدن خانه‌ها و صنعتی شدن زندگی، دیگر زیبایی ویژه‌ای را در محیط خانه به همراه ندارند و بهتر است با ترکیب بندی‌های رنگی، محیطی با نشاط و مطابق با سلیقه شخصی خودمان بسازیم و رنگ‌ها را وارد زندگی روزمره‌مان کنیم. آشپزخانه رنگی بهترین گزینه برای شروع داستان رنگ‌ها در خانه است...

سفید، سیاه و نقره ای؛ همان همیشگی!

خانه نه تنها محلی برای آرامش ماست بلکه جایی‌ست برای ابراز سلایق خاص شخصی و استفاده از رنگ‌ها و فرم‌های جذاب در لوازم خانگی که با آنها خانه را به یک اثر هنری منحصر به فرد تبدیل کنیم و از حس تکراری بودن رها شویم. حس تکراری بودن با وسایلی ساده و تک رنگ که در بیشتر اوقات، آنها را از روی علاقه انتخاب نکرده‌ایم و با توجه به رنگ‌ها و مدل‌های موجود در بازار، محدود به انتخاب آنها شده‌ایم.

نگاهی به دکوراسیون و لوازم آشپزخانه‌تان بیندازید؛ چه رنگ‌هایی در آشپزخانه می‌بینید؟ احتمالا سفید، سیاه و نقره‌ای بیشترین سهم را دارند. رنگ‌هایی ساده و چرک تاب که انرژی و پیام خاصی را منتقل نمی‌کنند و برای هماهنگ کردنشان با دیگر وسایل خانه نیاز به سلیقه خاصی نداریم و اصطلاحا «به همه چیز می آیند». رنگ‌هایی خنثی و کسل کننده که تنها در ترکیب بندی‌های خلاق می‌توانند مدرن و شیک باشند.

البته که این سه رنگ خنثی یعنی سفید، سیاه و خاکستری یا نقره ای، در ترکیب با رنگ‌های دیگر می‌توانند فضایی بسیار زیبا و مدرن را به وجود بیاورند، اما نکته مهم همین است؛ در ترکیب با رنگ‌های دیگر!

چرا دکوراسیون رنگی؟

رنگ سیاه و خاکستری یا نقره‌ای جزو رنگ‌های تیره محسوب می‌شوند و فضا را کوچک‌تر، کم نورتر و دلگیر نشان می‌دهند. رنگ سفید برعکس آن دو، رنگی روشن است که فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد و برای رنگ آمیزی سطوح بزرگ مانند دیوارها بسیار مناسب است. ولی هر سه رنگ آکروماتیک هستند و فضا را سرد و بی روح جلوه می‌دهند.

در حالی که می توانیم با استفاده از ترکیب‌بندی‌هایی با رنگ‌های کروماتیک و سرزنده، احساس خوب زندگی به سلیقه شخصی خودمان را تجربه کنیم. رنگ‌هایی که آرامش، نشاط، هیجان و روح زندگی را به خانه ومحیط کار ما می‌آورند. رنگ‌هایی که با دیدن آنها احساس نشاط، خاص بودن و لذت زندگی در ما جاری می‌شود. رنگ‌هایی مثل آبی آسمانی، زرد، نارنجی، قرمز، سبز، صورتی و…

شما دوست دارید آشپزخانه‌تان چه رنگی باشد؟

مدت‌هاست که دیگر آشپزخانه صرفا یک فضای پنهان برای آشپزی نیست و مردم هزینه زیادی انجام می‌دهند تا آشپزخانه خود را تبدیل به یک فضای زیبا و جذاب کنند. یکی از روش‌های محبوب برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه و زیباسازی آن، استفاده از لوازم آشپزخانه رنگی است.

از طیف وسیع رنگ‌های پررنگ، کمرنگ و ملایم می‌توان در همه نقاط خانه استفاده کرد، به ویژه در آشپزخانه که پرجنب و جوش‌ترین فضای یک خانه و محل تجمع همه افراد خانواده است. جایی که برای آماده کردن غذا با مواد غذایی رنگارنگ سر و کار داریم و نیازمند حس آرامش و خلاقیت برای انجام کارها هستیم.

احتمالا شنیده‌اید که ” آشپزخانه، قلب خانه است”. البته در خانه های کوچک امروزی فضای بسیار کمی را به آشپزخانه اختصاص داده‌اند که تنها با یک طراحی ساده هوشمندانه و با الهام گرفتن از ترکیب‌ رنگ‌ خوراکی‌ها در انتخاب لوازم خانگی و کابینت‌ها، می‌توانیم آن را به فضایی خلاق و زیبا تبدیل کرد.

هرکدام از رنگ‌های اطراف ما پیام ویژه و حال و هوای خاص خودشان را دارند. زرد، قرمز، نارنجی، سرخابی و صورتی رنگ‌های گرم و پرجراتی محسوب می‌شوند و هیجان و حرارت را به خانه و محیط اضافه می‌کنند. رنگ‌های آبی، سبز و فیروزه‌ای رنگ‌های سرد و با طراوتی هستند و جلوه طبیعت و آرامش را به همراه دارند.

یخچالِ آبی، سینک صورتی، هودِ و اجاق گاز سبز

با توجه به این موارد، برندهای لوازم خانگی مشهور دنیا تلاش کرده‌اند تا محصولاتی با رنگ‌های جسورانه، شاداب و مناسب با سلایق گوناگون را طراحی و تولید کنند که تنوع و لذت رنگی بودن در زندگی ما جاری شود. آشپزخانه‌های رنگی می‌توانند جلوه‌ای از کل خانه باشند و هماهنگی بین رنگ‌ اتاق‌های خانه را نیز کامل کنند. لوازم آشپزخانه رنگی و درخشان می‌توانند نور را در محیط خانه جلوه‌گر شوند و فضای کوچک آشپزخانه‌ها را دلبازتر و لوکس‌تر نشان دهند.

ترکیب‌بندی‌های رنگی زیبا با لوازم خانگی رنگی به ما این فرصت را می‌دهد تا محیط زندگی‌مان را از قید محصولات سفید، سیاه و خاکستری یا نقره ای شرکت‌های تولید کننده معروف رها کنیم و بر طبق  سلیقه و خواست خودمان، آشپزخانه‌ای رنگی داشته باشیم که با سلیقه و روحیات‌مان همخوانی داشته باشد.

یک لحظه تصور کنید؛ یخچال آبی، هود و اجاق گاز سبز و یا سینک ظرفشویی صورتی. با شهامت تمام تصور کنید که دوست دارید آشپزخانه تان چه رنگی باشد؟

Write a comment

SCROLL UP