دلایل استفاده از گلس برد در دفتر کار؛ ترند رنگی در دکوراسیون آفیس

یادداشت‌های کوچک می‌توانند اثرات بزرگی ایجاد کنند، وقتی یک نکته را می‌نویسیم و به واسطه آن با دیگران تعامل می‌کنیم. وقتی ایده‌ای را رسم می‌کنیم و با مشارکت همکاران هر روز بخش جدیدی به آن اضافه می‌کنیم، زمانی که برنامه‌های آینده را ترسیم می‌کنیم و… همه این‌ها می‌تواند دلیلی باشد برای استفاده از گلس برد در دفتر کار. یک صفحه شیشه‌ای جذاب و رنگی که دفتر کارمان را زیباتر و جریان تعامل و همکاری را تقویت می‌کند.

چرا در دفتر کار به گلس برد نیاز داریم؟

گلس برد رنگی مزایای زیادی برای محل کار و دفتر کار خانگی دارد که در ادامه چند مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

جذابیت دکوراسیون

شاید جذاب کردن دکوراسیون دفتر، کار سختی به نظر برسد و گزینه‌های کمی در اختیارمان باشد. اما گلس برد در دفتر کار به دلیل طراحی مینیمال و رنگ‌های خاص، یکی از آن انتخاب‌های جسورانه است که در عین سادگی تحولی بزرگ در دکوراسیون ایجاد می‌کند. تا زمانی که گلس برد را روی دیوار نبینیم، به حیرت انگیز بودن انتخابمان پی نمی‌بریم.

دلایل استفاده از گلس برد در دفتر کار

ترغیب کارمندان به همکاری بیشتر

گلس برد رنگی روایت‌گر انرژی، تعامل و امید به آینده در بین کارمندان است. آن‌ها در کنار گلس برد می‌ایستند و مرکز توجه همکارانشان قرار می‌گیرند. همین اعتماد به نفسشان را بالا می‌برد و کمک می‌کند افکار و ایده‌هایشان را راحت‌تر به اشتراک بگذارند. شاید برای یک عضو تازه وارد تیم کاریِ شما راحت نباشد که پیشنهادات خود را برای بهبود کارها به طور مستقیم انتقال دهد. وجود چیزی مثل گلس برد به عنوان صفحه‌ای آزاد برای نوشتن پیشنهادات، می‌تواند راه حلی موثر برای چنین مواقعی باشد.

گلس برد اعتماد به نفس بیشتری به کارمندان می‌دهد تا افکار و ایده‌هایشان را به اشتراک بگذارند.

برنامه ریزی بهتر

موفقیت بدون برنامه ریزی محال است و نوشتن، یکی از اصل‌های برنامه ریزی است. گلس برد این امکان را می‌دهد که برنامه‌های کاری پراکنده‌مان را جمع و جور کنیم، جدولی بکشیم و اهداف مربوط به هر روز را در آن بنویسیم. حالا دیگر برنامه‌ها همیشه جلوی چشممان خواهند بود وپس از مدتی مجموعه ما از نتایج خوب آن سورپرایز خواهد شد.

افزایش رشد ذهنی و تفکر بصری

تفکر بصری یعنی این که از سیستم تجسم مغز برای درک بهتر مفاهیم و مسائل استفاده کنیم. تفکر بصری، فهم و رشد ذهنی در جلسات کاریمان را افزایش می‌دهد. خیلی جالب و حیرت انگیز است که گلس برد ابزاری است که به این نوع از تفکر کمک ویژه‌‌ای می‌کند و کسل کنندگی نشست‌هایمان را از بین می‌برد. تصاویری مثل نمودارها، جداول، اشکال و نمایش سلسله مراتب در همین قالب قرار می‌گیرد.

کاربردهای گلس برد در دفتر کار

گلس برد علاوه بر زیبایی که دارد از لحاظ کاربردی هم می‌تواند یک وسیله کاملا به دردبخور باشد. فرصت نوشتن روی این بردهای شیشه ای، کمک می‌کند تا خیلی چیزها را ثبت کنیم و اگر هزار بار هم تغییرشان دهیم، خسته نشویم. اما چه چیزهایی را روی گلس برد در دفتر کار بنویسیم؟

ایده‌ها را ماندگار کن

خیلی وقت‌ها شده که در طی روز و در بین همهمه کاری، ایده‌هایی به ذهنمان رسیده است. یک گلس برد در دفتر کار اجازه می‌دهد که این ایده‌ها را بلافاصله ثبت کنیم، از دستشان ندهیم و سر فرصت به آن‌ها بپردازیم. مثلا درست قبل از یک جلسه کاری ایده‌ای جذاب برای افزایش بهره وری شرکت به ذهنتان می‌رسد ولی در آن لحظه فرصت کافی برای پر و بال دادن به آن را ندارید. گلس برد دفتر کارتان می‌تواند بهترین جا برای ذخیره کردن این ایده باشد!

کاربرد گلس برد در دفترکار

به کارها اولویت بده

باید قرار ملاقات‌ها، جلسات با همکاران، برنامه‌ها، ماموریت‌ها و کارها را اولویت بندی کنیم. در غیر این صورت وضعیت کاری به قدری پیچیده و دلهره‌آور می‌شود که مدیریت آن از دستمان خارج خواهد شد. ثبت برنامه‌ ماهانه روی گلس برد، دیدی کلی از کارها می‌دهد. به خاطر همین این روش خیلی مفیدتر از استفاده از نوت‌های استیکردار و دفتر برنامه ریزی است.

مخاطبینی جلوی چشم

خیلی از ما برای ذخیره شماره مخاطبین به فناوری مدرن اعتماد کرده‌ایم و بارها ناامید شده‌ایم. ثبت شماره‌های ضروری روی تخته شیشه‌ای راهی مناسب برای ادامه ارتباط، سازماندهی کارها و صرفه جویی در وقت است.

افکار را زمین بگذار

ممکن است وقتی در حال کار هستیم و نیاز به تمرکز داریم، افکار پراکنده‌ و بی ربطی به ذهنمان بیاید. بهترین راه خلاصی از آن‌ها نوشتنشان روی گلس برد است. این روش مثل این است که باری فکری را زمین بگذاریم تا بعدا سر فرصت دوباره به آن بپردازیم.

مزایای گلس برد در دفتر کار

در بخش‌های قبل از ویژگی‌ها و کاربردهای گلس برد گفتیم. حالا می‌خواهیم ببینیم این گلس برد چه مزایایی دارد که محبوبیت آن را در مقایسه با وایت برد چندین برابر کرده است.

مقاوم، ضد خش و فرورفتگی

گلس بردها از شیشه‌های حرارت دیده ساخته شده‌اند. به همین خاطر نسبت به شیشه‌های معمولی ده برابر مقاومت بیشتری دارند و ضد خش و فرورفتگی‌ هستند.

زیبایی و رنگی بودن

رنگ‌های متنوع ، جلا و براقیت گلس بردها یکی از تفاوت‌های عمده آن‌ها با وایت بردهای سفید و بی روح است. یک گلس برد رنگی مثل یک قاب عکس زیبا جلوه‌ قشنگی به دیوار دفتر کار می‌دهد با این تفاوت که کاربردی هم هست.

شفافیت و عدم لکه

گلس بردها به راحتی پاک می‌شوند. به خاطر همین اثری از جوهر بر روی آن‌ها نمی‌ماند و نیازی نیست که دائما تمیزشان کنیم.

نگهداری آسان

معمولا همه ما در محیط کار وقت و حوصله نظافت و نگهداری ویژه وسایل را نداریم. خوشبختانه گلس بردها کار را آسان کرده‌اند و تنها با کمک یک دستمال مرطوب و شیشه پاک کن مثل روز اول زیبا و درخشنده می‌شوند.

خاصیت مغناطیسی

گلس بردهای مدرن، خاصیت مغناطیسی دارند و می‌توان روی آنها استیکر و هر چیز مگنتی را چسباند. این خاصیت کمک زیادی به جلسات می‌کند. به جای آن که ساعت‌ها مجبور باشیم در مورد موضوعی صحبت کنیم، می‌توانیم با کمک اشکال و تصاویر و جدول‌های مگنتی افکار، نظرات و دلایلمان را روی آن‌ها پیاده کنیم یا از ایده‌های همکارانمان لذت ببریم.

استفاده از گلس برد در محیط کار

طول عمر بیشتر

گلس بردها به دلیل کیفیت بالایی که دارند، طول عمرشان هم زیاد است. آن‌ها آن قدر با دوامند که می‌توانیم حتی تا زمان بازنشستگی روی همراهیشان حساب باز کنیم.

ست شدن راحت با دکور

فرقی نمی‌کند که به چه رنگی علاقه داریم و تم دفترمان چیست. رنگ‌های متنوع گلس برد دستمان را آن قدر باز می‌گذارند که می‌توانیم به راحتی با دکوراسیونمان ست کنیم. همچنین گلس بردها قاب ندارند. به همین خاطر به راحتی و به صورت یکپارچه با هر محیطی ترکیب می‌شوند و این دلیل چشمگیرتر شدن آن‌هاست.

امکان نصب افقی و عمودی

بردهای شیشه ای به راحتی جابه‌جا می‌شوند و نصب آسانی دارند. آن‌ها را می‌توانیم به صورت افقی یا عمودی متناسب با فضا روی دیوار نصب کنیم. نوع نصب تغییری در کاربری و زیبایی آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

گلس برد در محیط کار گاردنیا

حفظ محیط زیست

قطع درختان و تولید کاغذ داستانی غم انگیز و تکراری است که همه ما بارها شنیده‌ایم. گلس برد تا حد زیادی کاغذ را از فضای کاری حذف می‌کند. همین قدم به ظاهر کوچک باعث می‌شود ما هم به پیشاهنگان حفظ محیط زیست بپیوندیم.

احتمالا این مقاله هم براتون جذابه: کاربردهای گلس برد در خانه

و در پایان

کاربردهای گلس برد در دفتر کار بسیار زیاد است. این انتخابی است که اتمسفر و کارایی محیط کارمان را تغییر می‌دهد. چنین انتخابی باعث می‌شود جسارتمان را به رخ بکشیم و لذت همکاری در فضایی پر از تعامل را بچشیم.

دوران نوجوانی عاشق ریاضی و فیزیک بودم. اما کم کم فهمیدم زبان، ادبیات، فرهنگ و گردشگری دغدغه‌های حرفه‌ای من هستن. به خاطر همین خیلی وقته که یادگیری زبان‌های مختلف یکی از تفریحاتمه. همراهی با توریست‌ها برام لذت بخشه. با تالیف و ترجمه سعی می‌کنم اثری از خودم باقی بذارم. سفرهای دور رو دوست دارم و با آدم‌هایی از فرهنگ‌های مختلف صمیمی هستم.

All author posts
Write a comment

SCROLL UP