سینک گرانیتی میشکنه؟ بررسی مقاومت سینک گرانیتی

با اینکه در چند سال اخیر استفاده از سینک گرانیتی کاملا جا افتاده و این نوع سینک‌ها را در جاهای مختلف می‌بینیم، اما هنوز هم خیلی‌ها برای خرید سینک گرانیتی دچار شک و تردید هستند. بخش مهمی از این شک و تردیدها به مقاومت سینک گرانیتی در برابر ضربه برمی‌گردد. به این سوالات نگاه کنید:

  • سینک گرانیتی میشکنه؟
  • سینک گرانیتی در برابر ضربه مقاوم هست؟
  • افتادن ظرف داخل سینک گرانیتی باعث میشه که بشکنه؟

این‌ها سوالات افرادی است که دلشان می‌خواهد سینک گرانیتی بخرند، اما احتمال شکستنِ آن را به عنوان یک تهدید در نظر می‌گیرند. در این مطلب، مقاومت سینک گرانیتی در برابر فشار و ضربه را بررسی می‌کنیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که سینک گرانیتی میشکند یا نه.

گرانیت سخت ترین ماده طبیعی

سینک گرانیتی چطور ساخته می‌شود؟

اینکه بدانید سینک گرانیتی چیست و چطور ساخته می‌شود، کمکتان می‌کند تا به جواب روشن‌تری برای سوالتان برسید. قصد نداریم در اینجا صفر تا صد نحوه تولید سینک گرانیتی را بررسی کنیم. فقط در همین حد بدانید که سینک گرانیتی از ترکیب پودر سنگ گرانیت و مواد آکریلیک و پرکننده رزین ساخته می‌شود. حالا هر چه که درصد پودر سنگ گرانیتی مورد استفاده در ساخت سینک بیشتر باشد، مقاومت سینک گرانیتی در برابر ضربه هم به همان میزان افزایش خواهد یافت.

در یک سینک گرانیتی باکیفیت و مقاوم، میزان پودر سنگ استفاده شده حداقل 80 درصد است

ترکیب استحکام و ظرافت

سینک گرانیتی در برابر ضربه میشکند؟

احتمالا به دنبال یک جواب بله یا خیر قطعی هستید! اما این سوال یک جواب قطعی و همیشگی ندارد و باید چند موضوع را برای پاسخ دادن به آن مشخص کنیم:

اول اینکه کدام سینک گرانیتی؟

مثل هر محصول دیگری، سینک گرانیتی هم با کیفیت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. سینک‌های گرانیتی بی‌کیفیت ممکن است با ضربه‌های معمولی مثل پرت شدن ظروف هم دچار ترک خوردگی بشوند. اما سینک‌های گرانیتی باکیفیتی که امتحان خود را پس داده‌اند، به این راحتی‌ها دچار ترک و شکستگی نمی‌شوند و حتی در برابر ضربه‌های شدیدتر هم مقاوم هستند. پس اگر می‌خواهید خیالتان از بابت مقاومت سینک گرانیتی در برابر ضربه راحت باشد، فقط از برندهای معتبر خرید کنید.

سینک گرانیت درجه یک گاردنیا

دوم اینکه چه نوع ضربه‌ای با چه شدتی؟

نوع و شدت ضربه‌ای که به سینک گرانیتی وارد می‌شود هم مهم است. سینک گرانیتی تا قبل از نصب آسیب پذیر است و در صورتی که در فرآیند حمل و نقل و نصب، ضربه شدیدی به آن وارد شود احتمالا خواهد شکست. پس توصیه می‌کنیم سینک گرانیتی را از برندهایی خریداری کنید که دارای حمل و نقل تخصصی هستند و کلیه اتفاقات احتمالی در فرآیند حمل و نقل و نصب سینک گرانیتی را بر عهده می‌گیرند.

علاوه بر این، بعد از نصب محصول هم شدت ضربه وارد شده به سینک تعیین کننده است. انتظار نداشته باشید که اگر یک وسیله سخت و سنگین از ارتفاع بالا روی سینک رها شود، هیچ اتفاقی نیفتد! اما در مورد ضربه‌های معمولی و اتفاقات طبیعیِ روزمره خیالتان راحت باشد. یک سینک گرانیتی باکیفیت در برابر سقوط اجسامی مثل قابلمه، بشقاب چینی، ظروف شیشه‌ای و… کاملا مقاوم است و حتی خط و خش هم نمی‌گیرد، چه برسد به ترک خوردگی و شکستن.

یعنی با خیال راحت بخریم؟

فروشنده به من گفت این سینک در برابر ضربه حساس هست و ممکنه بشکنه…

به راحتی نمیشکنه مگه اینکه با یه چیز خیلی سنگین عمدی بزنی روش…

احتمالا شما هم در تحقیقات خودتان به این نوع جواب‌های کاملا متناقض رسیده‌اید و به همین دلیل هنوز هم برای تصمیم گیری مردد هستید. فکر می‌کنید دلیل اصلی این جواب‌های متناقض به یک سوال چیست؟ دقیقا! تفاوتِ بین کیفیت محصولات موجود در بازار سینک گرانیتی!

به طور کلی، خرید یک سینک استیل معمولی با همان ظاهر نه چندان جذابش عاقلانه‌تر از خرید یک سینک گرانیتی خوشگل اما بی‌کیفیت است. در واقع، سینک گرانیتی که کیفیت ساخت پایینی داشته باشد اصلا سینک گرانیتی نیست! اما اگر دوست دارید یک سینک جذاب و در عین حال مقاوم در آشپزخانه‌تان خودنمایی کند، بدون هیچ شکی سینک گرانیتی بهترین گزینه ممکن است.

و در پایان

سینک گرانیتی درجه یک را با خیال راحتِ راحت بخرید و نگران ترک خوردن، شکستن و حتی خط و خش روی آن نباشید. برندهای معتبر تولیدکننده سینک گرانیتی از کیفیت محصولات خود اطمینان دارند و به همین دلیل، محصولاتشان را برای مدت طولانی گارانتی می‌کنند.

مهدی میکائیلی هستم یا به قول دوستان نزدیکم میکا! به خودم میگم مهندس محتوا... همیشه از چیدن چیزها کنار هم لذت میبردم؛ حالا می‌خواست چیدن قطعه‌های پازل کنار هم باشه، یا چیدن ترکیب یونایتد تو بازی فیفا یا چیدن نت‌های موسیقی کنار همدیگه. اتفاقا رشته دانشگاهیم کاملا به این علاقه ربط داشت. مهندسی شهرسازی؛ علم چیدن اجزای مختلف شهر کنار همدیگه. تو یه چیز دیگه هم خوب بودم؛ نوشتن. فکر کردم بد نیست این دو تا رو به هم پیوند بزنم. همین کارو کردم شد هنر چیدن کلمات کنار هم، به میزان کافی دانش بازاریابی محتوایی هم بهش اضافه کردم، شد هنر درست چیدن کلمات کنار هم. این شد که الان مدتهاست به جای شهر و ساختموناش، دارم زمینه و محتوا رو مهندسی میکنم.

All author posts
1 دیدگاه
  • پاسخ
    2023-02-23, 6:30 ب.ظ

    اگر سینگ گرانیتی از درون یعنی داخل کابینت از پشت دچار ترک بشه علت چیست ولی نم و آب نمیده؟

Write a comment

SCROLL UP