سینک گرانیتی خوبه؟ ویژگی های سینک گرانیتی

قبل از اینکه شروع به خواندن این مطلب کنید سری به آشپزخانه‌تان بزنید و خوب به دکور و اجزای آن نگاه کنید. کدام وسیله آشپزخانه بیشتر نظرتان را جلب می‌کند؟ یخچال فریزر؟ گاز و هود؟ یا شاید هم کابینت‌ها؟ در مورد سینک ظرفشویی چطور؟ آیا طراحی و رنگ سینک آشپزخانه شما جوری هست که نگاه بیننده را به خود جلب کند؟ احتمالا پاسخ منفی به این سوال می‌دهید. این دقیقا همان دلیلی است که باعث شد طراحان لوازم خانگی به فکر تولید یک سینک جذاب با ظاهری خاص بیفتند. و نتیجه تلاش آنها تولید اولین نمونه‌های سینک گرانیتی در دنیا بود. سال‌ها از آن زمان گذشته و امروز می‌بینیم که سینک گرانیتی به یک ترند در حوزه لوازم آشپزخانه تبدیل شده است. در این مطلب، ویژگی های سینک گرانیتی را بررسی می‌کنیم تا جواب این سوال را بدهیم که آیا سینک گرانیتی خوبه؟

ویژگی های سینک گرانیتی

سینک گرانیتی چیست؟

همانطور که از نام سینک گرانیتی پیداست، ماده اصلی تشکیل دهنده این نوع سینک، سنگ گرانیت است. سنگ گرانیت بدون شک یکی از مقاوم‌ترین سنگ‌های طبیعی مورد استفاده در فعالیت‌های ساختمانی محسوب می‌شود. مقاومت بالای این نوع سنگ در برابر خوردگی و ساییدگی، نفوذ آب و حرارت باعث شد که ایده استفاده از آن در ساخت سینک‌های ظرفشویی جرقه بخورد. برای تولید سینک گرانیتی، پودر سنگ طبیعی گرانیت با درصد مشخصی از رزین آکریلیک ترکیب می‌شود.

نسبت پودر سنگ گرانیت به رزین آکریلیک به طور معمول 80 به 20 است و هر چه درصد پودر سنگ بیشتر باشد، سینک مقاوم‌تری تولید خواهد شد.

زیبایی و ظرافتی که به چشم می‌آید

آشپزخانه مدت‌هاست که به چیزی فراتر از یک مکان برای پخت و پز تبدیل شده و نقش پررنگی در جریان زندگی ما دارد. آشپزخانه تبدیل به یک منطقه زنده در خانه شده که جزئیات دکوراسیون آن بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. سینک گرانیتی محصولی است که طراحی آشپزخانه بر اساس سلیقه شخصی را راحت‌تر از قبل کرده و به تمایل افراد برای استفاده از وسایل شیک در آشپزخانه‌ پاسخ می‌دهد. یک سینک منحصر به فرد که زیبایی و ظرافت آن حتی از چشم کم توجه‌ترین افراد هم دور نمی‌ماند.

سینک گرانیتی زیبا

استفاده از سنگ گرانیت در ساخت این نوع سینک باعث شده تا حس طبیعی بودن را از ظاهر سینک بگیرید. درخشندگی سینک گرانیتی، یکی دیگر از ویژگی های سینک گرانیتی است. علاوه بر این‌ها، باید به بافت ظریف و مسطح سینک گرانیتی اشاره کنیم که برای حس کردن آن حتی نیازی به کشیدن دستتان روی سینک ندارید.

سینک گرانیتی خوبه

زبانِ طراحی آرامش بخش

زبان طراحی سینک گرانیتی کاملا آرامش بخش است؛ آرامشی که در میان شلوغی همیشگی آشپزخانه یک نعمت محسوب می‌شود. سینک گرانیتی، بخش مهمی از این احساس آرامش را از طبیعی بودن بافت و مواد اولیه خود وام می‌گیرد. بخش دیگری از این حس به طراحی خاص و ظریف سینک گرانیتی برمی‌گردد که در تمام قسمت‌های سینک از شیب و انحنا گرفته تا عمق آن قابل لمس و مشاهده است.

رنگ هایی به رنگ سلیقه‌تان

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که سینک آشپزخانه می‌تواند رنگی به جز رنگ معمول استیل یا رنگ‌های استاندارد مثل مشکی و سفید داشته باشد؟ نظرتان در مورد ایجاد یک دکوراسیون رنگی در آشپزخانه چیست که در آن یخچال و مایکروویو و سینک شما قرمز رنگ باشد؟ یا ست کردن یک سینک ظرفشویی به رنگ سبز زمستانی با کابینت‌های سبز رنگ آشپزخانه‌تان؟ به نظر هیجان انگیز می‌رسد! این هم یکی دیگر از مزیت‌های سینک گرانیتی است که به شما حق انتخاب از بین رنگ‌های دلخواه‌تان را می‌دهد.

مقاومتی شکست ناپذیر

سینک گرانیتی اگر واقعا گرانیتی باشد، در کنار ظرافتی که دارد از مقاومت بالایی هم برخوردار خواهد بود. بنابراین هیچ نگرانی از بابت افتادن احتمالی ظرف و ظروف روی سینک نداشته باشید. مقاومت سینک گرانیتی محدود به برخورد اشیا و وارد شدن ضربه نمی‌شود؛ این سینک‌ها در برابر ساییدگی و خراشیدگی هم کاملا مقاوم هستند و به این راحتی‌ها در برابر خط و خش تسلیم نمی‌شوند.

ویژگی های سینک گرانیتی مقاوم

حرارت بالا یکی دیگر از جبهه‌های مقاومت سینک گرانیتی است. در طول روز ممکن است بارها و بارها ظرفی از آب جوش را در سینک آشپزخانه خالی کنیم. بنابراین مهم است که سینک در برابر حرارت بالا از مقاومت خوبی برخوردار باشد. تاب و توان سینک گرانیتی در برابر حرارت، بیشتر از هر نوع سینک دیگری است. این سینک می‌تواند دمایی در حدود 280 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

یک سینک گرانیتی باکیفیت در برابر شوک حرارتی مقاوم است و دچار ترک خوردگی نمی‌شود

ویژگی های سینک گرانیتی ضد لکه

لکه بی لکه

افتادن لکه آب و مواد غذایی روی سینک آشپزخانه یکی از مشکلات اعصاب خردکن به ویژه برای افراد حساس است. سازندگان سینک گرانیتی به فکر این مسئله هم بوده‌اند و این محصول را طوری تولید کرده‌اند که به سختی دچار لکه می‌شود. مقاومت مثال زدنی در برابر لکه پذیری و عدم تغییر رنگ از جمله ویژگی‌های سینک گرانیتی است.

یک سینک گرانیتی باکیفیت در گذر زمان کدر نمی‌شود و درخشندگی خود را حفظ می‌کند

متناسب با نیاز شما

سینک‌های گرانیتی از لحاظ کاربردی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. این نوع سینک‌ها در انواع روکار و زیرکار تولید می‌شوند و امکان انتخاب از بین سینک‌های گرانیتی تک لگن، دو لگن و با سینی و بدون سینی را دارید. مثلا اگر آشپزخانه‌تان کوچک است، می‌توانید سینک گرانیتی زیرکار و تک لگن را انتخاب کنید. و یا اگر خانواده پرجمعیتی دارید و در طول روز دائما از سینک استفاده می‌کنید، سینک‌های دو لگن و با سینی می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

تمیزکاری راحت‌تر!

یکی دیگر از ویژگی‌های سینک گرانیتی که مورد توجه قرار گرفته، راحت بودن نظافت و تمیزکاری این نوع سینک است. مواد غذایی خوردنی و آشامیدنی نمی‌توانند وارد منافذ سینک گرانیتی شوند و جایی جز سطح سینک ندارند. بنابراین به راحتی و تنها با یک دستمال مرطوب، می‌توانید سینک خود را تمیز کنید.

نظافت سینک گرانیتی خوبه و راحت

و در پایان

چیزهایی که گفته شد، ویژگی های سینک گرانیتی به طور کلی است اما به این نکته توجه کنید که کیفیت محصولات در بازار سینک گرانیتی مانند هر محصول دیگری، متغیر است. پس بهتر است قبل از اقدام به خرید سینک گرانیتی ابتدا کمی تحقیق کنید تا بهترین محصولات موجود در بازار را بشناسید. توصیه می‌کنیم که سینک گرانیتی را از برندهای معتبر خریداری کنید تا خیالتان از بابت کیفیت محصول راحت باشد.

در نهایت در جواب سوال اصلی این مقاله باید گفت که: «سینک گرانیتی خوبه به شرطی که کیفیت ساخت خوبی داشته باشه».

سینک گرانیتی قرمز

مهدی میکائیلی هستم یا به قول دوستان نزدیکم میکا! به خودم میگم مهندس محتوا... همیشه از چیدن چیزها کنار هم لذت میبردم؛ حالا می‌خواست چیدن قطعه‌های پازل کنار هم باشه، یا چیدن ترکیب یونایتد تو بازی فیفا یا چیدن نت‌های موسیقی کنار همدیگه. اتفاقا رشته دانشگاهیم کاملا به این علاقه ربط داشت. مهندسی شهرسازی؛ علم چیدن اجزای مختلف شهر کنار همدیگه. تو یه چیز دیگه هم خوب بودم؛ نوشتن. فکر کردم بد نیست این دو تا رو به هم پیوند بزنم. همین کارو کردم شد هنر چیدن کلمات کنار هم، به میزان کافی دانش بازاریابی محتوایی هم بهش اضافه کردم، شد هنر درست چیدن کلمات کنار هم. این شد که الان مدتهاست به جای شهر و ساختموناش، دارم زمینه و محتوا رو مهندسی میکنم.

All author posts
Write a comment

SCROLL UP