سینک ظرفشویی؛ گمشده‌ای در دکوراسیون آشپزخانه!

گاهی دوست داریم دکور آشپزخانه را تغییر دهیم؛ برای تغییر حس و حالمان، برای نمایش یا به هر بهانه دیگری! آشپزخانه دیگر آن فضای پنهان قدیم نیست که صرفا به عنوان محلی برای غذا درست کردن شناخته می‌شد. حالا دیگر اهمیت سر و شکل آشپزخانه کمتر از دکوراسیون اتاق پذیرایی یا نشیمن نیست. یک تغییر خاص در دکوراسیون آشپزخانه می‌تواند خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنیم به چشم بیاید. تغییری خاص مثل تاثیر سینک ظرفشویی در دکوراسیون آشپزخانه!

هر کسی به روشی، خودش را به حال خوب مهمان می‌کند. یکی با خرید، یکی با موسیقی و یکی هم با پخش کردن رایحه مورد علاقه‌اش در فضای خانه با محل کار! این آخری شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما تاثیر شگفت انگیزی دارد؛ رایحه‌ها می‌توانند در چند ثانیه باعث تغییر حس و حالمان شوند.

تاثیر سینک در دکوراسیون آشپزخانه

تاثیر سینک ظرفشویی در دکوراسیون آشپزخانه

هر نوع دکوراسیونی، توجه ما جوان­های دنیا دیده و تنوع طلب امروزی را جلب نمی­کند. ما نسلی هستیم که انرژی، هیجان و جنب و جوش می­خواهیم. دیگر تعویض کابینت، کف پوش و یا پرده آشپزخانه به نیازمان پاسخ نمی­دهد. به علاوه به قدری دل مشغولی داریم که فرصت و توانی برای انجام این تغییرات برایمان باقی نمی­ماند. می­خواهیم در زمانی کم شاهد تحولی بزرگ باشیم و وقتی مهمان‌ها پا به آشپزخانه­مان گذاشتند، چشمانشان از هیجان برق بزند.

۶۰ درصد از زمانمان در آشپزخانه را پای سینک و به شستن، خرد کردن و تهیه غذا می­گذرانیم.

طراحان داخلی معتقدند که سینک یکی از مهم­ترین بخش‌های هر آشپزخانه‌ای است. آنها امروز توجه بیشتری به تاثیر سینک در دکوراسیون آشپزخانه دارند و به سبک­های جدید و نوآورانه­ای فراتر از سینک­های استیل معمولی فکر می­کنند. دقیقا به همین دلیل است که در چند سال اخیر، بازار سینک‌های مدرن مثل سینک گرانیتی با طرح و رنگ‌های متنوع حسابی داغ شده است.

سینک آشپزخانه می‌تواند به تنهایی بخش مهمی از دکوراسیون آشپزخانه باشد و یا با سایر وسایل آشپزخانه مثل هود، گاز، یخچال و… ست شود. احتمالا یک سینک آبی، صورتی یا حتی زرد، اولین چیزی در آشپزخانه است که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند!

آشپزخانه‌ای به سلیقه خودمان

آشپزخانه ما باید به همان شکلی باشد که خودمان دوست داریم و از آن لذت می‌بریم. نباید دکوراسیونی مثل خانه‌ بهترین دوستمان یا عزیزترین فامیلمان برایش در نظر بگیریم بلکه باید به سلایق و علایق خودمان اهمیت بدهیم و در آن نشانه‌ای از روحیات خودمان را به نمایش بگذاریم.

در این صورت است که آشپزخانه‌ ما خاص خواهد شد و اگر کسی بدون حضور ما هم در آن قدم بگذارد، ناخواسته به یادمان می‌افتد و دل تنگمان می‌شود. ما جسور و منحصر به فردیم و دقیقا به سراغ همان بخشی می­رویم که دیگران از آن غافل هستند؛ چیزی مثل تاثیر سینک ظرفشویی در دکوراسیون آشپزخانه!

تاثیر سینک ظرفشویی در دکوراسیون

سینک‌های رنگی، ترند دکوراسیون

به عنوان یک انسان آزاد و مستقل باید برای رنگ اجزای آشپزخانه‌ حتی سینک ظرفشویی، حق انتخاب داشته باشیم. شاید فردی احساسی هستیم، اشتیاق زیادی به زندگی داریم و قرمز را می­پسندیم.

شاید شخصیت هدف‌مندی داریم، دوست داریم مورد توجه قرار بگیریم و رنگ صورتی را انتخاب می‌کنیم. شاید به گل و گیاه علاقه داریم و می‌خواهیم رنگ سبز آشپزخانه‌مان با گل‌های پشت پنجره هماهنگ شود و شاید به هر دلیل دیگری هر رنگ دیگری را دوست داریم.

پس باید رنگ سینک نیز به میل ما باشد. در غیر این صورت قسمتی از شوق و شور و حس زیبایی شناسی­مان سرکوب خواهد شد. یکی از دلایل مهمی که باید به تاثیر سینک ظرفشویی در دکوراسیون آشپزخانه توجه ویژه‌ای نشان دهیم و سینک‌های قدیمی را فراموش کنیم، همین است که آن‌ها تنها یک رنگ را در اختیارمان می‌گذارند و حق انتخاب ما را نادیده می‌گیرند.

بیایید همین الان این موضوع را تست کنیم؛ به سینک‌های رنگی زیر نگاه کنید. با توجه به تم رنگی دکوراسیون آشپزخانه‌تان، سلیقه شخصی و سایر موارد به نظرتان کدام یک از سینک‌های زیر بیشتر به آشپزخانه شما می‌آید؟

به سینک جدیدتان فکر کنید

سینک می‌تواند مرکز توجه آشپزخانه باشد؛ پس برای خرید سینک جدیدتان، علاوه بر کیفیت و کاربرد آن به سازگاری سینک با دکوراسیون آشپزخانه و جذابیت ظاهری آن هم دقت کنید.

رنگ‌های متنوع

اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که به دکوراسیون رنگی علاقه دارند، قطعا سینک‌های استیل جذابیتی برایتان نخواهد داشت. سینک گرانیتی می‌تواند گزینه خوبی باشد؛ سینک‌های گرانیتی هم در رنگ‌های خنثی مثل سیاه و سفید تولید می‌شوند و هم رنگ‌های متنوع دیگری مثل آبی، سبز، زرد، قرمز و… دارند. پس امکان ست کردن سینک با هر تم رنگی را در آشپزخانه‌تان خواهید داشت.

زیباییِ ادامه دار

کیفیت سینک آشپزخانه باید طوری باشد که تا سال‌ها زیبایی و جذابیت ظاهری خود را حفظ کند. مثلا می‌توانیم به سینک­های گرانیتی درجه یک اشاره کنیم که ساییده نمی­شوند، زنگ نمی­زنند، بدون خط و خش باقی می­مانند و لکه­هایشان راحت پاک می­شود. پس تا سال‌ها شکل ظاهری اولیه خود را حفظ خواهند کرد.

متناسب با فضای آشپزخانه

سینک‌های جدید در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. مهم است که مدل سینک با فضای آشپزخانه و ابعاد آن تناسب داشته باشد.

سینک دو لگنه

قبلا هدف اصلی این سبک، شستشوی راحت‌تر ظروف بود؛ یک لگن برای شستن و یک لگن برای آبکشی. اما امروزه علاوه بر تمیز کردن و شستشو، برای مرتب نگه داشتن آشپزخانه های شلوغ، آشپزی راحت­تر و شستن تکه­های بزرگ از وسایل آشپزخانه که در ماشین ظرفشویی جا نمی­شوند، نیز این مدل بهترین گزینه به حساب می­آید.

سینک تک لگنه

برخی از ما این ذهنیت غلط را داریم که هرچه تعداد لگن­های سینک بیشتر باشد، بهتر است. در صورتی که وقتی آشپزخانه کوچکی داریم، چرا با یک سینک جمع و جور فضای کار بیشتری را در اختیار خودمان نگذاریم؟ به علاوه تمیز کردن این مدل راحت تر هم هست.

سینک زیر صفحه ای

این نوع سینک، زیرِ پیشخوان آشپزخانه نصب می­شود و بدون این که لبه آن سطح پیشخوان را اشغال کند، فضای کار بازتر و یک دست­تری را ایجاد می‌کند. شاید اهمیت این موضوع در آشپزخانه­های بزرگ خیلی حس نشود، اما در مورد آشپزخانه­های کوچک­، اگر میز کار حتی چند سانتیمتر بزرگ­تر باشد، تفاوت زیادی به وجود خواهد آورد.

سینک گرانیتی رنگی در آشپزخانه
قرار گرفتن در جای درست

توجه به وضعیت لوله کشی آشپزخانه، نور کافی، پنجره­ها و ویویی که دارند، نزدیکی به ماشین ظرفشویی، انتخاب محل قرار گیری سینک روی یکی از سه بخش اپن/ جزیره/ کابینت و در آخر پشت نکردن به مهمانان در آشپزخانه‌های باز هنگام کار با سینک همه از نمونه­هایی هستند که تاثیر سینک ظرفشویی در دکوراسیون آشپزخانه ما را بیشتر می­کنند.

آخرین نکته­ای که در تاثیر سینک ظرفشویی در دکوراسیون آشپزخانه باید بدانیم، محل قرارگیری آن است. برای این مورد باید تصور کنیم که هنگام کار با سینک، می­خواهیم در کدام قسمت از آشپزخانه بایستیم و چه وسایلی باید نزدیک ما باشند.

و در پایان

اینکه سینک‌های رنگی تبدیل به ترند این روزهای طراحی و دکوراسیون داخلی شده‌اند جای تعجب ندارد. وسیله‌ای که قبلا تنها به کاربرد آن توجه می‌شد اما حالا به عنوان بخش مهمی از دکوراسیون آشپزخانه شناخته می‌شود. تجربه نشان داده چیزی که باعث تفاوت در دکوراسیون یک خانه می‌شود، جسارت آدم‌ها در انتخاب‌هایشان است. مثلا انتخاب یک سینک گرانیتی صورتی رنگ که در آشپزخانه خودنمایی کند!

دوران نوجوانی عاشق ریاضی و فیزیک بودم. اما کم کم فهمیدم زبان، ادبیات، فرهنگ و گردشگری دغدغه‌های حرفه‌ای من هستن. به خاطر همین خیلی وقته که یادگیری زبان‌های مختلف یکی از تفریحاتمه. همراهی با توریست‌ها برام لذت بخشه. با تالیف و ترجمه سعی می‌کنم اثری از خودم باقی بذارم. سفرهای دور رو دوست دارم و با آدم‌هایی از فرهنگ‌های مختلف صمیمی هستم.

All author posts
Write a comment

SCROLL UP