روشنایی در سینک؛ چطور یک سینک پرنور داشته باشیم؟

داشتن نور کافی در نقاط مختلف خانه باعث بهتر شدن روحیه ما شده و این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌های مختلف را راحت‌تر انجام دهیم. این موضوع در هیچ جایی به اندازه آشپزخانه اهمیت ندارد. آشپزخانه‌ای که هر روز وقت زیادی را در آن برای انجام کارهای مختلف می‌گذرانیم. سینک آشپزخانه جایی‌ست که در آن به شستن ظروف و آبکشی آنها، شست و شوی سبزیجات و میوه‌ها، آماده‌سازی مواد غذایی و… می‌پردازیم. وجود روشنایی در سینک از طرفی باعث راحت‌تر شدن کارها می‌شود و از طرف دیگر، زیبایی آشپزخانه‌تان را بیشتر خواهد کرد.

روشنایی در سینک گرانیتی

روشنایی در سینک چه اهمیتی دارد؟

تاریک بودن فضای داخل لگن سینک، یکی از مشکلات متداول شست و شوی ظروف در شب‌ است. در اکثر خانه‌ها، سینک ظرفشویی در زیر کابینت قرار گرفته و به همین دلیل معمولا نور کمتری به این قسمت از آشپزخانه می‌رسد و به ویژه داخل لگن‌ها سایه می‌افتد و تا حدودی تاریک می‌شود. از طرفی در هنگام شستن ظرف‌ها جلوی سینک می‌ایستیم و به این ترتیب، نقش یک مانع بین منبع نور و سینک را بازی می‌کنیم!

کم نور بودن فضای داخل سینک باعث می‌شود که شست و شوی ظروف، مواد غذایی و… کمی سخت شود. کثیفی‌های روی ظروف خودشان را نشان نمی‌دهند و نمی‌توانیم از تمیز شدن کامل آنها بعد از شست و شو مطمئن شویم. این موضوع در مورد آماده کردن و شستن مواد غذایی هم صادق است. ضمن اینکه نظافت خود سینک هم با نور کم باعث دور ماندن لکه‌ها از چشممان می‌شود.

به جز موارد کاربردی، موضوع زیبایی هم مطرح است. نورپردازی یکی از ابزارهای مدرن و محبوب برای جذابیت هر چه بیشتر خانه‌هاست. در چند سال اخیر، نورپردازی سینک ظرفشویی طرفداران زیادی پیدا کرده و انواع مختلفی از روشنایی برای نورپردازی سینک آشپزخانه طراحی شده است. احتمالا، نورپردازی وسیله‌ای مثل سینک ظرفشویی بیشتر از نورپردازی جاهای معمول مثل دیوارها، توجه دیگران را به خود جلب خواهد کرد!

روشنایی در سینک

چطور یک سینک پرنور داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید یک سینک پرنور داشته باشید که حتی موقع خاموش بودن چراغ‌های آشپرخانه هم بتوانید به راحتی تمام کارهایتان را پای سینک انجام دهید، دو راه مختلف را پیش رو دارید:

1- نورپردازی سینک

در این روش می‌توانید با توجه به نوع سینک و محل قرارگیری آن در آشپزخانه از انواع مدل‌های نورپردازی سینک استفاده کنید. در صورتی که در بالای سینک شما هیچ چیزی مثل کابینت و آبچکان نباشد، می‌توانید از چراغ‌ آویزهای سقفی یا لامپ‌های استاندارد نصب شده روی دیوار استفاده کنید. چراغ‌های آویز زیبایی خاصی دارند و به ویژه در آشپزخانه‌های جزیره، انتخاب جذابی هستند.

اما در صورتی که کابینت در بالای سینک شما قرار داشته باشد، می‌توانید از نورپردازی زیرکابینتی استفاده کنید. مزیت استفاده از نور زیرکابینتی این است که کاملا بالای سینک قرار می‌گیرند و نور آنها به طور مستقیم و بدون هیچ مانعی وارد سینک می‌شود. برای نورپردازی زیرکابینتی می‌توانید از انواع چراغ‌های دکوراتیو استفاده کنید که جذابیت ظاهری قابل توجهی هم دارند. البته اگر قصد استفاده از آبچکان را داشته باشید، استفاده از نور زیرکابینتی مشکل خواهد بود.

2- استفاده از سینک‌های دارای روشنایی

اهمیت موضوع روشنایی در سینک و جذابیت ظاهری آن باعث شده که چند برند مطرح در حوزه تولید سینک، اقدام به طراحی سینک‌های دارای روشنایی کنند. در این نوع سینک‌ها از یک منبع نور مثل لامپ LED در داخل لگن سینک استفاده می‌شود که به راحتی می‌توان آن را روشن و خاموش کرد. این موضوع به ویژه در شرایطی که آبچکان در بالای سینک قرار داشته باشد، یک گزینه عالی است، زیرا وجود آبچکان اجازه استفاده از نورپردازی زیرکابینتی را نمی‌دهد.

روشنایی سینک رنگی

سینک گرانیتی گاردنیا با ویژگی تاچ لایت (Touch Light)

گاردنیا یکی از چند برند تولیدکننده سینک گرانیتی در دنیاست که در طراحی سینک‌های خود از لایت یا چراغ استفاده کرده است. چراغ‌های LED سینک گرانیتی گاردنیا روی دیواره لگن قرار می‌گیرند و یک سینک پرنور را ایجاد می‌کنند. برای روشن کردن لایت‌های سینک گاردنیا فقط کافیست لوگوی هک شده روی سینی محصول را دو بار لمس کنید و از روشنایی در سینک لذت ببرید. ویژگی تاچ لایت این سینک علاوه بر تامین نور سینک، باعث می‌شود که آشپزخانه‌تان مدرن‌تر و خاص‌تر به نظر برسد.

و در پایان

سینک‌های دارای روشنایی از یک سو، مشکل مربوط به کم نور بودن سینک آشپزخانه را حل کرده‌اند و از طرف دیگر، به عنوان یک وسیله کاملا منحصر به فرد در آشپزخانه خودنمایی می‌کنند. بیخود نیست که در همین چند سال ابتداییِ ورود این نوع سینک‌ها به بازارهای جهانی، استقبال زیادی از آنها شده است.

مهدی میکائیلی هستم یا به قول دوستان نزدیکم میکا! به خودم میگم مهندس محتوا... همیشه از چیدن چیزها کنار هم لذت میبردم؛ حالا می‌خواست چیدن قطعه‌های پازل کنار هم باشه، یا چیدن ترکیب یونایتد تو بازی فیفا یا چیدن نت‌های موسیقی کنار همدیگه. اتفاقا رشته دانشگاهیم کاملا به این علاقه ربط داشت. مهندسی شهرسازی؛ علم چیدن اجزای مختلف شهر کنار همدیگه. تو یه چیز دیگه هم خوب بودم؛ نوشتن. فکر کردم بد نیست این دو تا رو به هم پیوند بزنم. همین کارو کردم شد هنر چیدن کلمات کنار هم، به میزان کافی دانش بازاریابی محتوایی هم بهش اضافه کردم، شد هنر درست چیدن کلمات کنار هم. این شد که الان مدتهاست به جای شهر و ساختموناش، دارم زمینه و محتوا رو مهندسی میکنم.

All author posts
Write a comment

SCROLL UP