کارهایی ساده برای خانه‌ای شادتر، حتی برای شما

همه ما خانه را پناهگاهی امن، آرامش‌بخش و محلی به دور از دغدغه‌ها و استرس‌های گاه و بی‌گاه می‌دانیم. اما از آخرین باری که احساس کردیم در خانه خود خوشحال هستیم، چقدر می‌گذرد؟ چرا اخیراً احساس می‌کنیم که چیزی در خانه ما کم است؟

برای تجربه احساس شادی نیازی نیست با هزاران مشقت به قله‌‌‌های موفقیت صعود کنیم. شادی احساس رضایت کلی ما از زندگی است؛ احساسی که در لحظه زندگی می‌کند و نه در آینده!

تغییرات بزرگ از عادت به انجام کارهای ساده شروع می‌شوند. اگر آماده‌اید تا خانه‌ای شادتر و پر از احساسات خوب داشته باشید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

فرقی نمی‌کند که در چه خانه‌ای زندگی می‌کنیم؛ مادامی که از دیدن خنده کودک خود لذت می‌برید، یا یک لیوان چای کنار همسرتان می‌نوشید، تجربه شادی از شما دور نیست.

البته در تجربه این حس، ذهن و جسم ما هر دو به یک اندازه نقش دارند. اگر بعد از یک روز خسته کننده و پرفشار، قرار گرفتن در محیط خانه، ما را خوشحال نمی‌کند، شاید وقت آن است که به فکر تغییرات باشیم!

احساس رضایت ما از محیط خانه همان چیزیست که حس شادی و احساسات خوب را روانه ذهن ما می‌کند.

به یاد داشته باشید که شادی از خانه آغاز می‌شود.

شادی احساسی است که از درون ما شروع می‌شود و بر محیط اطرافمان تاثیر می‌گذارد. در ادامه درباره راهکارهایی صحبت می‌کنیم که جرقه احساس خوب را در وجودتان می‌زند و این احساس را به مرور شعله‌ور می‌کند.

گوشه‌ای از دنیا که تنها برای شماست

همه ما در طول روز به زمان و مکانی نیاز داریم که کمی آشفتگی‌های ذهنی خود را آرام کنیم؛ با کسی حرف نزنیم و از سکوت لذت ببریم. شما در این حالت به کجا پناه می‌برید؟

اتاق خواب، کنار پنجره‌ای با منظره زیبا یا حتی لم دادن روی یک راحتی دنج، هیچ‌کدام فرقی ندارند. محلی را انتخاب کنید که در آنجا احساس راحتی می‌کنید و در این محل کاری را انجام دهید که دوست دارید.

با انتخاب یک گیاه، میزبان طبیعت در خانه خود شوید. با دیدن گیاهان و رشد آنها بار دیگر به معجزه زندگی ایمان می‌آوریم. به کمک گیاهان مورد علاقه خود، برای همیشه با استرس خداحافظی کرده و درهای آرامش را باز کنید.

با تصفیه هوا و تولید اکسیژن، گیاهان بهترین گزینه برای دعوت شادی به خانه‌هایمان هستند.

با عکسها به اعماق خاطرات سفر کنید

همه ما در طول زندگی خاطراتی داشته‌ایم که با یادآوری آنها لبخندی روی لبمان ظاهر می‌شود؛ درست مثل همین حالا که دارید که به آنها فکر می‌کنید!

این خاطرات خوش را شناسایی کنید؛ عکس‌های روز عروسی، تصاویر دورهمی با پدر و مادر، عکس‌های دوران مدرسه یا هر عکس و خاطره‌ای که یک دنیا احساس خوب را به شما می‌دهد را پیدا کنید. آنها را در محلی که همیشه در دیدتان باشد، قرار دهید. به این ترتیب با نگاه کردن به آنها به این فکر می‌کنید که چقدر آن روزها شاد بودید و همین کار می‌تواند روز شما را بسازد.

شاید حتی بتوانید یک دیوار خاطرات برای خودتان درست کنید. عکس‌ها را از گوشی تلفن خود بیرون بکشید، پرینت کنید و با چسباندن آنها به دیوار فرصت یادآوری خاطرات را به خود بدهید. عکس یک جفت کفش یا یک شیشه باران خورده شاید معنی خاصی برای دیگران نداشته باشد اما برای شما روایت‌گر داستان یا خاطره‌ای جذاب است.

پیام دادن یا زنگ زدن هر قدر که دلگرم‌کننده باشد، باز هم به پای یک دیدار حضوری نمی‌رسد. دوستانتان را به خانه خود دعوت کنید و روزی خاطره‌انگیز را کنار هم رقم بزنید.

می‌توانیم با یک تلفن ساده شروع کنیم؛ امروز عصر برای کیک و قهوه منتظرت هستم. شاید کیک محبوب دوستمان… قرارهایی ساده، بدون مناسبت و بدون انتظار…

هر چند روز یک بار به مدت 10 تا 15 دقیقه اجازه دهید که هوای تازه داخل خانه جریان پیدا کند. پرده‌ها را کنار بزنید و اجازه دهید که پرتوهای نور به خانه شما پا بگذارند. جالب است بدانید که نور خورشید نه تنها باعث کاهش استرس و تنش می‌شود، بلکه ترشح هورمون سروتونین یا همان هورمون شادی بخش را نیز افزایش می‌دهد.

به این ترتیب تجربه احساس شادی بعد از این کنار زدن پرده‌ها به شما نزدیک‌تر از همیشه است. استفاده از یک دستگاه خوشبوکننده نیز ایده خوبی است که طراوت و شادی مضاعف را به محیط خانه می‌افزاید. انتخاب رایحه‌های انرژی بخش و شاد مثل مرکبات، وانیل، اسطوخودوس و قهوه طراوت تازه‌ای به محل زندگی ما می‌بخشد.

ایده‌آل گرایی را کنار بگذارید

شبکه‌های اجتماعی ذهن و احساسات ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. برخلاف باورِ ما، خانه‌های پرزرق و برق آن چیزی نیستند که شادی ما را تضمین کنند. خانه خود با تمام نقص‌ها و زیباییش دوست داشته باشید و اجازه دهید که این پناهگاه امن، محلی برای رقم زدن خاطرات به یادماندنی همراه خانواده‌تان باشد.

فراموش نکنید که نسخه ایده‌آل از خانه ما تنها در ذهنمان وجود دارد!

همراه شدن با نت‌های موسیقی

بعضی وقت‌ها فقط کافیست وارد پلی لیست گوشی‌تان شوید و آهنگ مورد علاقه‌تان را پلی کنید تا تمام خستگی و احساسات ناخوشایندتان را فراموش کنید. همراه شدن با نت‌های موسیقی، ذهنتان را آرام‌تر و حس و حال‌تان را بهتر خواهد کرد.

چیزی مثل یک موسیقی رمانتیک و احساسی، مثل شاهکار موسیقی ایتالیا یعنی پورتوفینو…

شروع کنید به گوش دادن تا تغییر در حس و حال‌تان را ببینید

در پایان

احساس رضایت و شادی از درون ما سرچشمه می‌گیرد، اما نباید تاثیر محیط اطراف برای تجربه احساس شادی را دست کم بگیریم. فقط با ایجاد تغییراتی کوچک در خانه می‌توانید حس سرزندگی را چند برابر کنید.

گاهی خود را به سکوت و آرامش دعوت کرده و گاهی با دعوت دوستان، قفل سکوت را بشکنید. اجازه دهید نور، هوای تازه و خنک و رایحه‌های خوشبو در خانه شما جریان پیدا کنند. البته در این میان همراهی گیاهان را نیز از دست ندهید.

لحظه‌هایتان را زندگی کنید و شادی را در همین لحظه پیدا کنید؛ نه در آینده های دور.

Write a comment

SCROLL UP