9 رایحه ای که دوست دارید در خانه تان داشته باشید

این موضوع اثبات شده که عطرهای پخش شده در فضای خانه بر حس و حال ما تاثیر می‌گذارند. اما تا به حال فکر کرده‌اید که رایحه‌های مورد علاقه‌تان چه حسی در شما ایجاد می‌کنند؟ همان آرامشی که به محض ورود به خانه به دنبالش هستید؟ شادابی و نشاط؟ یا حس لاکچری بودن؟

هر چه بیشتر در مورد رایحه‌ها و تاثیرات آن بدانید، انتخاب بهتری برای فضای خانه‌تان خواهید داشت. پس بیایید چند رایحه محبوب و تاثیر آن بر احساسات را بررسی کنیم.

رایحه های مختلف و تاثیر آن بر احساسات

هر رایحه‌ای با خصوصیات منحصر به فرد خود یکی از احساسات ما را هدف می‌گیرد. این روزها تعداد رایحه‌های خاص و دلنشین برای خانه کم نیستند؛ همین موضوع شما را برای انتخاب بهترین رایحه به چالش می‌کشاند. بنابراین پیش از هر چیزی باید بدانید که با توجه به شخصیت خود چه چیزی از فضای خانه می‌خواهید.  در ادامه 9 رایحه محبوب برای خانه را معرفی می‌کنیم.

رایحه یاسمن
1- بوی یاسمین

یاسمین تاثیر شگفت‌انگیزی بر احساسات ما می‌گذارد. این عطر دلنشین می‌تواند استرس‌های روزمره ما را کمتر کرده و آرامش را جایگزین آن کند.

به همین خاطر است که هیچ کسی را نمی‌بینید که از بوی دلنشین این گل به آسانی بگذرد. تصور کنید که تمام خانه شما با این عطر دلنشین پر شده باشد؛ حتما به محض ورود به خانه احساس آرامش بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد.

2- رایحه دارچین

شب‌های قبل از امتحان چه احساسی دارید؟ معمولا همه ما در این زمان‌ها احساسی همراه با اضطراب را تجربه می‌کنیم. احساسی که گاهی اوقات در روند مطالعه ما تاثیر می‌گذارد.

رایحه دارچین

اما این حس اضطراب تنها به دوران تحصیل محدود نمی‌شود.پس از تحصیل همه ما درگیر کارها و پروژه‌هایی می‌شویم که باید آن‌ها را به موقع تحویل دهیم و این محدودیت زمانی به چه اندازه احساسات ما را درگیر خواهد کرد؟

در این موقع یک رایحه آرامش بخش احساسات شما را دگرگون می‌کند. بهترین رایحه‌ای که می‌تواند احساس‌تان را تغییر دهد و احساس آرامش را جایگزین آن‌ها کند، رایحه دارچین است. بدون شک رایحه دارچین یکی از رایحه های دوست داشتنی برای خانه به خصوص برای اتاق‌ مطالعه و اتاق‌ کار محسوب می‌شود.

رایحه اسطوخودوس
3- رایحه مرکبات

تصور کنید که در روزی زمستانی در کنار شومینه کتابی به دست گرفته‌اید و مطالعه می‌کنید. چه چیزی لذت این لحظه را برای شما بیشتر خواهد کرد؟

احتمالا در این حالت از یک چای با عطر لیمو استقبال خواهید کرد؛ غافل از این که بدانید این چای و رایحه بی نظیر همراه آن به چه اندازه بر عملکرد ذهن شما تاثیر می‌گذارد. رایحه مرکبات به صورت مستقیم عملکرد ذهنی شما را بهبود می‌بخشد. مثلا ممکن است آن روز زمستانی برای همیشه در ذهن شما ثبت شود و بعدها آن روز را با بوی مرکبات به خاطر بیاورید.

با این وجود تصور کنید که کتابخانه‌ای با رایحه مرکبات به چه اندازه جذاب خواهد بود؟ این کتابخانه بهترین مکان برای مطالعه شما خواهد شد؛ زیرا این رایحه تمام آن چه را که در این محیط خوانده‌اید، به گونه‌ای شگفت انگیز در ذهن شما ثبت می‌کند. بنابراین اگر اتاقی را به مطالعه خود اختصاص داده‌اید، لحظه‌ای در انتخاب رایحه مرکبات برای این فضا تردید نکنید.

4- رایحه چوب

اگر چه خوشبوکننده‌هایی با رایحه چوب در آزمایشگاه‌ها و به شیوه‌های صنعتی ساخته می‌شوند، اما احساس دلپذیر حضور در جنگل را همراه خود دارند.

رایحه چوب

تمامی این رایحه‌ها عطر درختان مختلف را بازسازی می‌کنند و شما را به عمق جنگل‌های ناشناخته می‌برند که شکوه طبیعت را لمس کنید.

این رایحه‌ها دنیایی از رازهای عمیق و پیچیده را با خود به همراه دارند و مستقیما احساس آرامش را در انسان‌ها هدف می‌گیرند. به همین دلیل است که با استشمام رایحه‌هایی از جنس چوب، آرامشی لوکس بر ما غالب می‌شود.

رایحه کهربا
5- رایحه کهربا

تا به حال برای شما پیش آمده که با ورود به محیطی جدید عمیقا احساس آرامش کنید؟ محیطی که مملو از بوی شیرین باشد و تمام ذهن شما را دربرگیرد؟

این همان کاریست که رایحه کهربا در یک محیط انجام می‌دهد. این رایحه بی نظیر پایه بسیاری از عطرهای مشهور در جهان را تشکیل می‌دهد که بسیاری از احساسات را درگیر خود کرده است.

چه چیزی بهتر از این رایحه اصیل و خوشبو محیط خانه شما را به دور از استرس نگه می‌دارد؟ خانه‌ای که با افراد متفاوت و سلایق متنوع نیاز به آرامشی عمیق دارد.

6- نعناع

برای همه ما پیش آمده است که در طول روز خستگی بر ما غالب شود و دیگر تمرکز لازم برای انجام ادامه کارهای روزمره را نداشته باشیم. بعضی اوقات نیاز به این داریم که هوشیاری خود را حفظ کنیم.

رایحه نعناع

شاید این اتفاق برای خیلی از ما پیش نیامده باشد، اما تجربه اثبات می کند که رایحه نعناع دقیقا همان چیزی را که می‌خواهیم در ذهن ما هدف می‌گیرد و هوشیاری ما را بیدار می‌کند.

این رایحه شما را برای انجام ادامه کارهای روزمره شارژ می‌کند. بنابراین اگر از آن دسته افراد پرمشغله هستید که در طول روز نیاز به محرکی برای ادامه کار دارید، رایحه نعناع بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود.

همچنین اگر اهل ورزش هستید و فضایی را در خانه به این کار اختصاص داده‌اید، رایحه نعناع بهترین انتخاب برای این بخش از خانه شما است. رایحه‌ای که شما را حتی پس از یک روز کاری سخت و خسته‌کننده به انجام ورزش متقاعد می‌کند.

رایحه قهوه
7- رایحه قهوه

بعضی وقت‌ها لازم است که با وجود خستگی زیاد همچنان ادامه دهیم اما حس خواب‌آلودگی حسابی کار را سخت می‌کند. چه راهی برای فرار از این حس خواب‌آلودگی عجیب و ناخواسته وجود دارد؟

رایحه قهوه بیشترین تاثیر را روی عملکرد مغز ما می‌گذارد. بنابراین استفاده از این رایحه فوق‌العاده در نقاط مختلف خانه به طور مستقیم روی ما اثر می‌گذارد و انجام کارهای خسته کننده را نیز ممکن می‌سازد. قهوه یکی از رایحه های دوست داشتنی برای خانه است، به خصوص اگر فرد خواب آلودی هستید و روزها به سختی از خواب بیدار می‌شوید.

8- رایحه رزماری

کدام یک از ما فراموشی را تجربه نکرده‌ایم؟ هیچ کدام. قطعا همه ما در روزهایی شلوغ به دنبال وسیله‌ای که در دستمان بوده تمام خانه را گشتیم.

رایحه رزماری

اما اگر این اتفاقات شما را نگران می‌کند، کافیست که فضای خانه یا اتاق خود را با رایحه رزماری پر کنید. این رایحه عملکرد حافظه ما را بهبود می‌بخشد.

رایحه اسطوخودوس
9- رایحه اسطوخودوس

اتاق خواب فارغ از هر مکانی، مامنی برای آرامش‌های شبانه و خیال‌پردازی‌های ساعت‌های فراغت است.

این پناهگاه امن تمام خستگی‌ها و دغدغه‌های روزانه ما را در خود جای می‌دهد. پس چه خوب می‌شود اگر این پناهگاه امن با رایحه‌ای دلنشین، آرامش را به وجود ما تزریق کند.

این آرامش از دل گیاه اسطوخودوس وارد خانه‌مان می‌شود و تمام خستگی‌ها و دغدغه‌های ما را مغلوب می‌کند. در این صورت هیچ نقطه‌ای از این دنیا را جایگزین آرامش اتاق خواب خود نخواهید کرد.

و در پایان

این که از چه رایحه‌ای در فضای خانه استفاده می‌کنید، به سلیقه شما بستگی دارد. هر کدام از این رایحه‌ها به تنهایی حس و حال خودشان را دارند اما ترکیب آنها با هم می‌تواند رایحه‌ای جدید را ایجاد کند. یک رایحه ترکیبی با عطر و بویی جدید و تاثیر فعالانه‌تر روی قلب و ذهن ما…

Write a comment

SCROLL UP