سینک گرانیتی بخریم یا نه؟ مزایا و معایب سینک گرانیتی

سینک گرانیتی بخرم؟

سینک گرانیتی می‌شکنه؟

مزایا و معایب سینک گرانیتی چیه؟

سینک گرانیتی دچار لکه و رنگ پریدگی میشه؟

سینک گرانیتی در برابر دمای بالا و شوک حرارتی هم مقاوم هست؟

این‌ها فقط نمونه‌ای از سوالات زیاد افراد در رابطه با سینک گرانیتی بوده که در سایت‌های تبادل نظر مطرح شده است. خب همانطور که مشخص است، ابهامات زیادی در رابطه با سینک گرانیتی وجود دارد و خیلی از افراد با وجود اینکه در نگاه اول، این سینک را می‌پسندند اما به دلایل مختلف در خرید آن شک می‌کنند. پاسخ‌هایی که به این سوالات داده شده هم ضد و نقیض بوده و کمک زیادی به تصمیم‌گیری نهایی افراد نمی‌کند.

در این مطلب، مزایا و معایب سینک گرانیتی را بررسی می‌کنیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا سینک گرانیتی بخریم یا نه.

سینک گرانیتی بخریم یا نه

مزایای سینک گرانیتی

مزایای سینک گرانیتی فقط در زیبایی و طراحی جذاب آن خلاصه نمی‌شود. یک سینک گرانیتی باکیفیت، علاوه بر زیبایی از لحاظ دوام و ماندگاری، مقاومت در برابر لکه و خط و خش، تنوع در مدل و بهداشتی بودن هم بهترین گزینه است.

زیبایی مثال زدنی

سینک گرانیتی تبدیل به نقش اولِ تمامی انواع سینک از لحاظ زیبایی شده و محبوبیت زیادی را بین خانواده‌ها پیدا کرده است. استفاده از پودر سنگ طبیعی گرانیت در ساخت این سینک‌ها، بافتی یکنواخت و مسطح به آن بخشیده است. ضمنا، طراحی سینک گرانیتی از ظرافت قابل توجهی برخوردار است و جذابیت ظاهری آن را دو چندان می‌کند. خلاصه اینکه در بین تمامی انواع سینک، گزینه‌ای زیباتر و شیک‌تر از سینک گرانیتی پیدا نخواهید کرد.

مقاومت در برابر ضربه

استفاده از پودر سنگ طبیعی گرانیت به عنوان یکی از سخت‌ترین ماده‌های معدنی دنیا در تولید سینک گرانیتی، باعث شده تا بتوانیم ویژگی مقاوم بودن را به این نوع سینک‌ها نسبت دهیم. گاهی موقع شست و شو ممکن است اجسامی مثل قابلمه، لیوان و… روی سینک سقوط کنند. در سینک‌های استیل احتمال ایجاد فرورفتگی و در سینک‌های شیشه‌ای احتمال شکستن وجود دارد. اما سینک گرانیتی، اگر کیفیت واقعی گرانیت را داشته باشد، در برابر ضربات و برخورد اشیا کاملا مقاوم است و خم به ابرو نمی‌آورد.

با دوام در برابر خط و خش

اگر از آن دسته افرادی هستید که وجود خط و خش روی سینک حسابی اذیت‌تان می‌کند، می‌توانید خیلی جدی به خرید سینک گرانیتی فکر کنید. متریال مورد استفاده در ساخت سینک گرانیتی و ضخامت آن باعث می‌شود که مقاومت ستودنی را در برابر خط و خش نشان دهد. البته این مقاومت مربوط به استفاده‌های عادی روزمره است و برای امتحان کردن سینک گرانیتی در برابر خط و خش، قرار نیست یک جسم نوک تیز مثل چاقو را روی آن بکشید! چون همانطور که می‌دانید، حتی خود سنگ هم در برابر چنین حرکتی دوام نمی‌آورد!

چرا سینک گرانیتی

سازگار با هر سلیقه‌ای

سینک گرانیتی از لحاظ تنوع در طرح و رنگ، قابل مقایسه با هیچ یک از انواع دیگر سینک نیست. این نوع سینک تقریبا در هر رنگی از سفید و مشکی گرفته تا صورتی و زرد تولید می‌شود. این تنوع باعث می‌شود که از طرفی بتوانید یک رنگ خاص را مطابق با میل و سلیقه شخصی انتخاب کنید و از طرف دیگر، امکان ست کردن لوازم رنگی آشپزخانه‌تان را داشته باشید.

مطابق با نیاز شما

تنوع سینک گرانیتی فقط به رنگ آن محدود نشده و از لحاظ کاربردی هم انتخاب‌های مختلفی را به شما می‌دهد. شما می‌توانید بر اساس سبک زندگی و تعداد اعضای خانواده‌تان، انواع سینک گرانیتی، تک لگن، دو لگن، با سینی و بدون سینی را انتخاب کنید. ضمن اینکه سینک‌های گرانیتی در هر دو نوع روکار و زیرکار، طراحی و نصب می‌شوند.

تحمل حرارت تا ۲۸۰ درجه

سینک گرانیتی در برابر حرارت هم مقاومت قابل توجهی دارد و انواع باکیفیت آن، دمای بالا تا ۲۸۰ درجه سانتی گراد را تحمل می‌کنند. بنابراین می‌توانید بدون هیچ نگرانی آب جوش را در سینک گرانیتی خالی کنید. دیگر مزیت سینک گرانیتی، مقاوم بودن آن در برابر شوک حرارتی است. یک سینک گرانیتی باکیفیت در برابر تغییرات دمایی و شوک حراراتی، مقاوم است و ترک نمی‌خورد.

مزایای سینک گرانیتی

بهداشتی‌تر از همیشه

باور کنیم یا نه، سینک آشپزخانه پر از انواع آلودگی و میکروب است که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند. سینک‌های گرانیتی به واسطه متریال مورد استفاده در تولید آنها و سطح غیرمتخلخلی که دارند، از لحاظ بهداشتی بهترین نوع سینک محسوب می‌شوند. علاوه بر این، برخی برندهای خاص در تولید محصولات خود، یک پوشش آنتی باکتریال را نیز اضافه می‌کنند. آنتی باکتریال بودن سینک گرانیتی این مزیت را دارد که از رشد انواع میکروب، قارچ و باکتری جلوگیری کرده و سلامتی را به خانواده شما هدیه می‌کند.

تمیزشوندگی آسان

یکی از مزایای سینک گرانیتی، عدم بر جای ماندن رد آب و لکه روی آن است. با این وجود، حتی اگر گاهی اثری از لکه هم روی سینک باقی بماند، به راحتی می‌توانید آن را با استفاده از یک اسفنج یا پارچه نم‌دار تمیز کنید. ضمن اینکه عدم وجود منافذ در سینک گرانیتی از نفوذ مواد مختلف به داخل بافت آن جلوگیری می‌کند. در واقع، ذرات غذا و نوشیدنی تا زمانی که آنها را پاک کنید، جایی به جز سطح سینک برای رفتن ندارند.

سینک گرانیتی بخریم
معایب سینک گرانیتی

معایب سینک گرانیتی

سینک گرانیتی به دلیل استفاده از پودر سنگ طبیعی در ساخت آن، وزن بیشتری نسبت به سینک‌های دیگر دارد. همین موضوع باعث می‌شود که حمل و نصب سینک گرانیتی نسبت به سایر سینک‌ها تخصصی‌تر باشد. البته معمولا فرآیند حمل و نصب سینک گرانیتی توسط نصاب متخصصِ شرکتِ سازنده انجام می‌شود و نیازی نیست نگران این موضوع باشید. موضوع دیگر در رابطه با سینک گرانیتی این است که به دلیل استحکام بالای این سینک، در صورتی که ظروف شکستنی روی آن سقوط کنند، خواهند شکست!

مزایا و معایب سینک گرانیتی در یک نگاه

معایب

  • وزن بالاتر نسبت به سایر سینک‌ها
  • نصب تخصصی
  • قیمت بالاتر نسبت به سایر سینک‌ها
  • احتمال شکستن لوازم و ظروف شیشه‌ای و چینی در صورت سقوط در سینک

مزایا

  • زیبایی و ظرافت
  • تنوع رنگی
  • استحکام و دوام بالا
  • مقاوم در برابر ضربه، خراش و حرارت
  • ثبات رنگی و مقاومت در برابر لکه پذیری
  • بهداشتی و آنتی باکتریال
  • تنوع در مدل و کاربرد
  • تمیزشوندگی آسان

بالاخره سینک گرانیتی خوبه یا نه؟

چیزی که به قطع می‌توانیم بگوییم این است که روز به روز بر محبوبیت سینک گرانیتی در بازار ایران و جهان افزوده می‌شود و این نوع سینک‌ها تبدیل به ترند در حوزه لوازم خانگی شده‌اند. اما تصمیم گیری در مورد خرید سینک گرانیتی کاملا بستگی به ترجیحات و سبک زندگی شما خواهد داشت. به عنوان مثال اگر زیبایی سینک اهمیت خاصی برایتان ندارد و نمی‌خواهید هزینه زیادی انجام دهید، سینک گرانیتی در اولویت انتخاب شما نخواهد بود.

و در پایان

به این نکته مهم توجه داشته باشید که مزایای گفته شده برای سینک گرانیتی مربوط به انواع باکیفیت و درجه یک آن بود وگرنه سینک‌های گرانیتی ضعیف‌تر با قیمت کمتر هم در بازار پیدا می‌شوند که خیلی از این ویژگی‌ها را ندارند. توصیه ما این است که اگر تصمیم خود را برای خرید سینک گرانیتی گرفته‌اید، حتما محصولات باکیفیت برندهای معتبر فعال در این حوزه را خریداری کنید تا خیال‌تان از بابت کیفیت آن راحت باشد.

مهدی میکائیلی هستم یا به قول دوستان نزدیکم میکا! به خودم میگم مهندس محتوا... همیشه از چیدن چیزها کنار هم لذت میبردم؛ حالا می‌خواست چیدن قطعه‌های پازل کنار هم باشه، یا چیدن ترکیب یونایتد تو بازی فیفا یا چیدن نت‌های موسیقی کنار همدیگه. اتفاقا رشته دانشگاهیم کاملا به این علاقه ربط داشت. مهندسی شهرسازی؛ علم چیدن اجزای مختلف شهر کنار همدیگه. تو یه چیز دیگه هم خوب بودم؛ نوشتن. فکر کردم بد نیست این دو تا رو به هم پیوند بزنم. همین کارو کردم شد هنر چیدن کلمات کنار هم، به میزان کافی دانش بازاریابی محتوایی هم بهش اضافه کردم، شد هنر درست چیدن کلمات کنار هم. این شد که الان مدتهاست به جای شهر و ساختموناش، دارم زمینه و محتوا رو مهندسی میکنم.

All author posts
Write a comment

SCROLL UP